قرص AHCC

زگیل تناسلی چیست؟

unnamed file
unnamed file 1

زگیل های تناسلی چیست؟

 

زگیل های تناسلی (اچ پی وی) واگیردار ترین بیماری جنسی در جهان است. در واقع زگیل تناسلی یک مریضی ویروسی است و با زگیلهای عادی فرق می کند. عامل اصلی این بیماری ویروس پاپیلوم انسانی HPV (Human Papillomavirus) است که عامل انتقال آن فقط از طریق تماس مستقیم پوستی در رابطه جنسی می باشد.

ویروس های دیگر مثل ویروس ایدز از راه های مختلفی (مثل دندانپزشکی – سرنگ آلوده و …) منتقل میشوند اما ویروس اچ پی وی از طریق رابطه ی جنسی خطرناک منتقل می شود و درصد ناچیزی به علت راه های دیگر همچون مراکز لیزر و … منقل می شود.

 

آیا زگیل های تناسلی HPV در ایران هم شایع است؟

زگیل های تناسلی امروزه در همه جای دنیا وجود دارد و همچنین در کشور ما به صورت یک بیماری خاموش است و به سرعت در حال گسترش است. متاسفانه اکثر مردم اطلاعات و شناختی از این بیماری ندارند و معمولا وقتی متوجه مریضی خود می شوند که ویروس پیشرفت زیادی کرده و درمان آن بسیار دشوار یا حتی غیر ممکن شده است.

آیا زگیل های تناسلی باعث سرطان می شوند؟

زگیل های تناسلی اچ پی وی در ناحیه های مختلفی ظاهر می شوند که شامل موارد زیر هستند:

* واژن، دهانه رحم، دهانه واژن و مقعد
* اطراف آلت و حتی داخل مجرای ادراری مردان
* مخاط داخل بینی، دهان و گلو
* قسمت انتهای زبان و نای
* ناحیه داخلی پلک چشم

درمان نشدن این زگیل ها در هر یک از ناحیه های ذکر شده در بالا باعث ایجاد سرطان در آن ناحیه میشود.

عکس پایین از وبسایت پژوهشکده سرطان انگلستان گرفته شده است. در این تصویر نقاطی که HPV باعث ایجاد سرطان می شوند را نشان داده است.

زگیل تناسلی

 

زگیل های تناسلی انواع و تیپ های مختلفی دارند که بعضی از آنها کم خطر و بعضی دیگر پر خطر هستند. اما همه آنها واگیر دار هستند و باید سریعا درمان شوند.

انواع کم خطر ویروس HPV شامل تیپ های 6، 11، 40، 42، 43، 44، 53، 54، 61، 72، 73 و 81 هستند. طول عمر ویروس hpv در این تیپ ها بسته به ایمنی بدن شخص متفاوت است که شایع ترین نوع آن نیز تیپ اچ پی وی 53 و تیپ 6 می باشد.

انواع پرخطر ویروس HPV شامل تیپ های 16، 18، 31، 33، 35، 39، 45، 51، 52، 56، 58، 59، 68 و 69 هستند. در صورتی که مبتلا به تیپ های خطرناک hpv هستید باید سریعا برای شروع مراحل درمانی اقدام کنید.

آیا درمان اچ پی وی 16 ممکن است؟

در بین انواع خطرناک ویروس hpv که در بالا ذکر شد حدود 70 درصد موارد گزارش شده بیماری سرطان دهانه رحم توسط تیپ های 16 و 18 رخ می دهد و همچنین تیپ 16 ویروس زگیل تناسلی مسئول 95 درصد سرطان های مقعد و اکثر سرطان های دهانی و واژن است. درمان اچ پی وی 16 و 18 نیز امکان پذیر است اما اگر دیر اقدام شود و ویروس باعث ایجاد سرطان شود مراحل درمانی بسیار دشوار تر خواهد بود.

 

واژن 1

 

 

The cause of genital warts in men4

 

 

IMG 63721 1

Genital warts in

 

 

acuminatum penis 1

 

 

200 1 1

 

 

9ce805 d412df687e4e4e0bbe5006823ecbcb40 mv2

 

 

1 min

1 2

 

 

اطلاع داشته باشید که در هر مرحله از این بیماری باشید داروی این درد مواد حاوی AHCC است. فیلم بالا رو که نشان دهنده ارتباط بین درمان بیماری با AHCC است رو مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *